Verint Holds Top Position for Back-Office/Branch WFO Market Share in Latest DMG Consulting Research

Wed Jun 14, 2017

MELVILLE, N.Y., 14 de junho de 2017 - Verint® Systems Inc. (NASDAQ: VRNT) today announced that it has been named the leader in sales of workforce optimization (WFO) solutions for the back-office/branch sector—accounting for more than 62 percent market share—in the new 2017 Contact Center Workforce Optimization (WFO) Market Share Report from DMG Consulting LLC.

Wed Jun 14, 2017

Market Presents Significant Opportunity and Demand for Back-Office/Branch Solutions

MELVILLE, N.Y., 14 de junho de 2017 — Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that it has been named the leader in sales of workforce optimization (WFO) solutions for the back-office/branch sector—accounting for more than 62 percent market share—in the new 2017 Contact Center Workforce Optimization (WFO) Market Share Report from DMG Consulting LLC.

According to the research, there is a growing need for employee engagement tools beyond traditional contact center areas. These include internal and external help desks and other customer-service-related functions; back-office operating departments; auditing, compliance and legal functions; branches; retail; field service and dispatch. Additionally, the report cites that the “addressable market for back-office WFM is significantly greater than in contact centers.”

“For most of the past 30 years, the primary target market for WFO-oriented applications has been contact centers,” says Donna Fluss, president, DMG Consulting. “DMG research has found that the back-office market in the U.S. alone has more than 2,5 times more employees than the front office, making this a much richer target audience. Given the dominance of Millennials in the workforce, employee engagement is now more than just a buzzword. Private and public institutions and companies are investing to improve employee engagement, a challenge that WFO applications are well suited to address.”

Source: DMG Consulting LLC, “2017 Workforce Optimization Market Share Report”

Este comunicado à imprensa contém “declarações prospectivas”, incluindo declarações sobre expectativas, previsões, visões, oportunidades, planos, estratégias, crenças e declarações de efeito semelhante relacionadas à Verint Systems Inc. Essas declarações prospectivas não são garantias de futuro desempenho e baseiam-se nas expectativas da gerência que envolvem vários riscos, incertezas e suposições, que poderiam fazer com que resultados reais diferissem materialmente dos expressados ou implícitos pelas declarações prospectivas. Para uma discussão detalhada desses fatores de risco, consulte nosso relatório anual sobre o formulário 10-K para o exercício encerrado de 31 de janeiro de 2017, nosso relatório trimestral sobre o formulário 10-Q para o trimestre encerrado em 30 de abril de 2017 e outros relatórios junto à SEC. As declarações prospectivas contidas neste boletim à imprensa são feitas desde a data deste boletim à imprensa e, exceto como exigido por lei, a Verint não supõe nenhuma obrigação de atualizá-las ou revisá-las nem fornecer motivos pelos quais os resultados reais possam diferir.