Verint Recognized as a Market Share Leader in Global Sales of Workforce Optimization in New DMG Consulting Research

Wed Jun 14, 2017

MELVILLE, N.Y., 14 de junho de 2017 - Verint® Systems Inc. (NASDAQ: VRNT) today announced that it has been named a market share leader in the global sales of Workforce Optimization (WFO) according to the new 2017 Contact Center Workforce Optimization (WFO) Market Share Report from DMG Consulting LLC. The research analyzes the performance of the market’s top vendors, and highlights industry trends, growing areas of innovation and ongoing investment taking place across core solution segments.

Wed Jun 14, 2017

Company Leads Fast-Growing WFO Cloud Market

Verint Ranked as Leader in 16 of the 20 Market Share and Revenue Categories

MELVILLE, N.Y., 14 de junho de 2017 Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that it has been named a market share leader in the global sales of Workforce Optimization (WFO) according to the new 2017 Contact Center Workforce Optimization (WFO) Market Share Report from DMG Consulting LLC. The research analyzes the performance of the market’s top vendors, and highlights industry trends, growing areas of innovation and ongoing investment taking place across core solution segments.

The opportunities cited in the report include the personalization opportunities for WFO in which it can be customized for different target audiences, the use of WFO for quality assurance and fraud detection, and the impact it can have on employee engagement tools beyond the traditional contact center.

Among the highlights from this year’s WFO market share report are:

• Verint Leads in Numerous WFO Categories. Verint was recognized for its leadership in multiple revenue and market share categories, including total company GAAP revenue and market share for all WFO-related categories, WFO and recording solutions, quality assurance/quality management, total voice recording, and non-contact center recording, as well as total workforce management (WFM).
  • Verint Dominates Leading WFO Position in Multiple Geographic Regions. The company held the leadership position in revenue and market share in Europe, Asia-Pacific and Rest-of-World, comprising the Caribbean and Latin America (CALA), and the Middle East and Africa (MEA).
  • Verint Leads Fast-Growing WFO Cloud Market. Verint took the top position in the cloud/hosted/SaaS revenue category, growing more than 25 percent over the prior year.

Source: DMG Consulting LLC, “2017 Workforce Optimization Market Share Report”

Este comunicado à imprensa contém “declarações prospectivas”, incluindo declarações sobre expectativas, previsões, visões, oportunidades, planos, estratégias, crenças e declarações de efeito semelhante relacionadas à Verint Systems Inc. Essas declarações prospectivas não são garantias de futuro desempenho e baseiam-se nas expectativas da gerência que envolvem vários riscos, incertezas e suposições, que poderiam fazer com que resultados reais diferissem materialmente dos expressados ou implícitos pelas declarações prospectivas. Para uma discussão detalhada desses fatores de risco, consulte nosso relatório anual sobre o formulário 10-K para o exercício encerrado em 31 de janeiro de 2017, nosso relatório trimestral sobre o formulário 10-Q para o trimestre encerrado em 30 de abril de 2017 e outros relatórios junto à Comissão de Valores Mobiliários dos Estados Unidos (Securities and Exchange Commission, SEC). As declarações prospectivas contidas neste boletim à imprensa são feitas desde a data deste boletim à imprensa e, exceto como exigido por lei, a Verint não supõe nenhuma obrigação de atualizá-las ou revisá-las nem fornecer motivos pelos quais os resultados reais possam diferir.